Camping Strand49 , Sint Maartensvlotbrug , Noord-Holland , 22 april 2023

22 april 2023 - Sint Maartensvlotbrug, Nederland

Op de gebruikelijke tijd weer opgestaan en na het ontbijt met wederom lekker verse broodjes zijn we begonnen met het inpakken van de spullen.  We hadden weer geluk want omdat we gisteren hadden meegewerkt aan de Hart van Nederland uitzending kregen we van de eigenaar van de camping onze broodjes voor  niks en ook nog twee lekker koffiekoeken voor bij de koffie. Ontzettend aardig natuurlijk terwijl dat absoluut niet nodig was geweest. De verwachting is dat het vanmiddag nog wat gaat regenen dus we proberen alles droog ingepakt te krijgen, wat ook gemakkelijk lukt. We hebben daarna nog lekker buiten in het zonnetje gezeten. De temperatuur loopt op want het is al 13o / 14o geworden inmiddels. Na de koffie gaan we eerst nog maar een paar boodschapjes doen want we moeten toch ook nog wat eten straks en morgen wat broodjes meenemen voor onderweg. Ook moeten we eens even goed kijken welke weg we morgen met de caravan zullen nemen om een goede terugreis te maken. Op de heenreis hebben we er best lang over gedaan om de juiste brugovergang te vinden die toegankelijk is  voor auto met caravan. Toch een combinatie van een meter of 12/13 . Geadviseerd wordt om de snelste weg te nemen maar dan moet je wel een kilometer of 4 langs een hele smaller dijk (maximale breedte 2.30 meter )  Ik voel me daar niet prettig bij want er mag dan geen tegemoetkomend verkeer zijn... Als we vanaf de camping naar Schagerbrug rijden en vandaar naar de N249 naar Alkmaar ev. is weliswaar een paar kilometer om maar wel een prettige weg om te rijden. We besluiten het dat maar zo te doen.  Dan maar wat boodschappen gedaan bij de Jumbo in Schagen en vandaar rijden we naar Petten aan Zee. We draaien het geplande programma maar om en gaan eerst wat eten bij het strandpaviljoen Zee & Zo . Het is er erg druk omdat iedereen uiteraard binnen moet zitten. Het regent ( weliswaar niet zo hard maar toch ...)dus zijn er maar weinig mensen op het strand. Marende neemt weer het patatje Rendang en ik de Fish en chips.  Het smaakt heerlijk en voldaan vertrekken we weer naar de camping . Onderweg naar even wat tulpen  gekocht en tien minuten later zitten we lekker warm in de caravan. De regen is inmiddels gestopt maar het blijft vandaag bewolkt . De wind is wel gaan liggen naar een windkracht 1 tot 2. Verder geen bijzonderheden meer vandaag. De eerste kampeerweek van het seizoen is zo goed als voorbij. Morgen nog ontbijten hier en daarna de terugreis naar Someren. Het is een rit van een slordige 220 kilometer en wij zullen er een uurtje of 3 over doen... Hopelijk geen files op de weg. Het is een heerlijke week geweest en hopelijk kunnen we de caravan weer snel gebruiken. Nu eerst maar de operatie van Marende afwachten en hopelijk zal alles voortvarend gaan....