Mini Boerencamping Hoeve Bouwlust, 24 juli 2021

24 juli 2021 - Drimmelen, Nederland

De dag begint goed met redelijk weer en af en toe een zonnetje. We ontbijten binnen, gewoon omdat dat ook weer eens leuk is.  We hebben nog crackers en beleg voldoende dus de boodschappen kunnen dadelijk.  Marende ruimt de caravan wat op en ik ga intussen een paar boodschappen doen. Zijn we gelijktijdig klaar en kunnen we aan de koffie.  Lekker rustig aan want we hebben de tijd aan ons zelf. Het was de bedoeling om te gaan fietsen maar het  weer begint wat te betrekken.  We besluiten hetzelfde rondje te doen maar dan met de auto. We rijden vanaf de camping naar Geertruidenberg.

Geeertruidens kerk

Vroeger was Geertruidenberg een burcht en was ommuurd. De restanten hiervan zijn nog duidelijk te zien.

Geertruidens kerk

Vesting bewaking dmv kanonnen

Geertruidenberg is ook bekend van de Amercentrale

Amercentrale  , energie centrale

Vanuit Geertruidenberg rijden wij naar Oud Drimmelen , een klein maar heel mooi oud gehucht uit 1645.  Het gehucht heeft slechts  20 inwoners.

Centrum oud DrimmelenBloemenpracht     Nostalgische achterom

Pandje uit 1836    Waar laat je je klompen ?  Hier dus.......

Na nog even  een kibbelingetje te hebben gegeten gaan we via de haven terug naar de camping.

Inmiddels al tegen vier uur en het regent zachtjes.  We kunnen nog gewoon buiten zitten want de temperatuur blijft goed.

Tegen half 7 eten klaar maken op de wok/bbq...., nasi schotel met gambas en Indische wokgroenten. Lekker hoor..

Bereiden nasi schotel met gamba's  Marende aan de maaltijdBereiden schotel

na de afwas nog kopje thee en verhaaltje schrijven.

morgen weer verder.

1. Renske:
    24 juli 2021
    Degelijk kerkje hoor
  2. Marende en Jan:
    26 juli 2021
    Er komen er nog meer voor jou
  3. Tereska:
    25 juli 2021