Minicamping de Broodkist in Koudekerke , dinsdag 17 mei en woensdag 18 mei 2022

18 mei 2022 - Middelburg, Nederland

Dinsdag 17 mei 2022

Na een redelijke nachtrust rond de klok van 06.00 uur opgestaan voor toilet en douche rituelen. Het is al lekker weer dus kan ik verder nog een uurtje in de voortent blijven zodat Marende gewoon kan blijven doorslapen. Rond de klok van 8 uur gaat Marende nog even mediteren en kan ik eerst een kopje koffie maken. Tegen half negen/ negen uur gaan we ontbijten. Ik heb weer lekkere verse broodje en croissantje ( bestellen via de app en ligt de volgende dag rond 8 uur klaar bij het washok. Daarna gaan we even boodschappen doen. Een grote Jumbo in Vlissingen. Mooie winkel en vanavond zal het biefstukje worden op de grilplaat met salade en stokbrood.

Terug op de camping eerst maar kopje koffie met zeeuwse koek ( hoe kan het ook anders !!! ) . Eind ochtend vertrekken we met de fietsen en hondenkar voor onze dagelijkse trip. Vandaag staat er ongeveer 30 kilometer op het programma. We rijden naar Middelburg om vervolgens via Brigdamme, Schellach, Zanddijk in Veere terecht te komen. Een toeristische plaats met een van de belangrijkste gebouwen De Grote Kerk.Vroeger vond in Veere de handel plaats en was het een zeer welvarende plaats.  We drinken en eten wat aan de haven en gaan vervolgens weer verder met onze route. We rijden een stuk langs de Schutteplaat naar Buiten de Veste  en Gapinge ,Brigdamme , Middelburg en weer terug naar Koudekerke. Op de camping nog lekker in het zonnetje gezeten en wat gelezen en gevlogen met de drone.  Oefenen , oefenen en nog eens oefenen.

Woensdag  18 mei 2022

Weer een mooie dag met een heerlijk zonnetje al zo vroeg. Het is half zeven als ik ga wassen en scheren om daarne nog een uurtje wat te lezen in de voortent. Even over achten is ook Marende wakker en we ontbijten buiten. De bewolking komt wat opzetten maar tegen dat we weer terug zijn van boodschappen ( vandaag ook de Lydl even bezocht en de Jumbo in Vlissingen ) is het zonnetje weer gaan schijnen en wordt het een hele mooie dag.  Na de koffie staat er vandaag een wat langere rit op het programma die ons brengt van Koudekerke naar Oostkapelle ,Domburg,  Westkapelle , Zoutelande, Biggekerke en weer terug naar Koudekerke.  In Oostkapelle bezoeken we het " hondenstrand" . Een strand waar de honden allemaal los mogen.  Marende gaat nog even de zee in en zegt dat het niet koud is. Djinta keert voor de waterlijn maar terug.  We drinken en eten wat in de strandtent , die goed bezet is met dit heerlijke weer.  Allemaal mensen met honden. Deze kustplaatsen zijn allemaal wel echt toeristisch en vooral in Zoutelande is het behoorlijk druk al. Het is een mooie route en we hebben toch een tocht gemaakt van een kilometer of 35.

Na terugkomst op de camping nog heerlijk iin de zon gezeten en wat gelezen en nog geoefend met de drone.  Een klein filmpje gemaakt voor de groepsaapp. Mogelijk ga ik morgen weer eens wat editten want heb best wel wat leuke beelden gemaakt de afgelopen dagen.

We eten lekker gebakken rijst met gamba`s op de skottelbraai...