Vierde dag Kaap Verdië

26 oktober 2018 - Santa Maria, Kaapverdië

Weer een heerlijke dag met temperaturen van plus 30 o en zonnetje. Ook wel wat wolken te zie n maar dat is waarschijnlijk maar goed ook anders is het niet te hebben.

Vroeg wakker maar toch maar wat blijven liggen en tegen zeven uur opgestaan. Marende volgt rond kwart over acht en gaan daarna ontbijten op het strand, althans een restaurant aan het strand Diarree bij Marende bijna over maar toch wel een beetje in de gaten houden. Zoals beloofd vandaag een stranddagje . Voor mij een werkelijke opgave....Het weer is heerlijk hoor....maar het grote nadeel van strand is dat er zoveel zand ligt.......pffffff.........alles zit onder hert zand tot in je portemonnee toe .......Ik voel me eigenlijk al de hele dag een beetje zo...zo,,, en de bloedspiegel ook beetje uit het normale beeld. Zal wel het andere eten zijn en warmte etc. Ook flinke wond aan mijn teen links en rechts ook wat kleine wondjes....gestoten gisteren denk ik....Dan doet het zand etc. natuurlijk ook geen goed.... Maarja...wij gaan na de lunch nog even naar de pier kijken waar de vis binnenkomt en verkocht en schoongemaakt wordt. Dan krijg ik het beetje moeilijk en moet wat zoets hebben...Dan maar naar de strandtent en maar gelijk twee x cola besteld. Hard nodig en het duurt deze keer best wat lang voordat het beter gaat. Maar terug naar appartement en plat op bed met natte doeken voor ogen en op hoofd.Duurt toch wel een paar uurtjes en Marende ziet mij al in het ziekenhuis liggen....Nou lang verhaal kort....zo'n vaart loopt het niet  en tegen half zeven dermate opgeknapt dat ik mee kan gaan eten . Wil alleen maar soepje naar  dat is geen Kaapverdisch gerecht... Dus maar mosselen genomen , waarvan Marrende gelukkig het grootste gedeelte eet. Nog puddinkje na en m aar weer snel naar appartement. Vanavond toch maar op tijd naar bed  want die warmte en vochtigheid sloopt je toch wel hoor.  Morgen is het idee om fietsen te huren zodat wij wat verder weg kunnen in de buurt..... Morgen weer meer.....voor nu wel te rusten  ( bij jullie al middernacht hier pas 21.00 uur natuurlijk

1. Monique Hussem:
    27 oktober 2018
    Jeetje klinkt heftig en je moet toch voorzichtig zijn in een land waar hygiëne niet optimaal is.
    Hopelijk vandaag beter om te kunnen genieten
  2. Anne-Marie:
    27 oktober 2018
    Pas goed op jullie zelf buurtjes!
  3. Ma en pa:
    27 oktober 2018
    pas maar op allemaal leuk en wel probeer het rustig aan te doen.