Vijfde dag Kaap Verdië

27 oktober 2018 - Santa Maria, Kaapverdië

Inmiddels al weer de vijfde dag op dit warme tropische eiland in de Atlantische Oceaan. Je kunt je niet voorstellen dat het in Nederland nu rondom het vriespunt is terwijl hier , inmiddels 21.00 uur is en nog steeds ruim 25 o. Iedereen eet buiten en vele orkestjes spelen de typische muziek van hier..  Vannacht redelijk geslapen en rond half acht opgestaan en Marende volgt drie kwartier later. Dan maar eerst gaan ontbijten.....Marende wil graag ommeletje met ei. Voor mij eigenlijk alleen maar wat yoghurt maar laat ze die nou net weer niet hebben... dan maar een croissantje met marmelade en kopje koffie.Vandaag nog maar beetje voorzichtig doen.

Eerst maar even langs de apotheek gelopen voor alcohol ( 96 % in opdracht van Tereska.......merci.....prikt ook niet zoveel ) dn goede pleisters.

Na het ontbijt wil Marende graag naar het strand en dus maar gegaan. Wel vandaag een stukje groen opgezocht onder de palmbomen zodat niet alles weer onder het zand zit. Per slot van rekening toch een ontsteking aan de teen.dus proberen het zand buiten te houden. Na uurtjes in de zon aan het strand wat eten....Diarree bij Marende is gelukkig weer over en haar normale eetlust komt weer terug. Kan ze ook van mij mee-eten . Terug in het appartement is het al halverwege de middag en gaan wij dus niet meer fietsen vandaag.Weten ook nog niet wat te doen....e-bikes hebben hier hele dikke wielen en zijn eigenlijk bedoeld voor het strand. Nog eens pover nadenken. Ook een boottocht van uurtje of drie/vier , inclusief hapjes drankjes zwemmen en snorkelen etc. behoort nog tot de mogelijkheden. Alles is wel erg duur hier. Als voorbeeld boottochtje 50 euro per persoon.....Marende neemt vanmiddag nog wel een heerlijke massage in ons appartementencomplex van een uurtje. Ik dan lekker even uurtje plat want op ons balkon is het niet te houden ivm de warmte en felle zon. Dan even relaxen en diner wacht. Restaurant gevonden vlakbij  waar ze vissoep hebben Al dagen zin in. Valt niet helemaal tegen maar honger is er nog niet....Marende neemt lekkere curry .. Als dessert, want genoeg gegeten is niet het woord, een cheesecake  ( cheese is ver te zoeken ) en biscuit met icecream in een plastic bakje met plastic lepeltje. Schandalig.....Tot overmaat van ramp breekt het lepeltje in mijn mond en haal mijn lip open.  Hoeven het ook niet te betalen.  Daarna maar even richting appartement gelopen en een lekker cocktail gedronken samen.  Zo kunnen we de dag afsluiten met nog even met appen met ons gezinnetje., want dat willen wij niet missen. MORGEN WEER EEN DAG

1. Tereska:
    28 oktober 2018
    Ik heb nooit gezegd dat het alcohol moest zijn van 96% he....hahaha....Natuurlijk prikt dat hahaha!
  2. Stephanie:
    28 oktober 2018
    Ziet er mooi uit. Geniet er lekker van