Camping Strand49 , Sint Maartensvlotbrug , Noord-Holland , 21 april 2023

21 april 2023 - Sint Maartensvlotbrug, Nederland

Op de normale tijd weer wakker ( rond half zeven ) en de  gebruikelijke dingen gedaan om even over half negen de verse broodjes te halen bij de receptie. We ontbijten op ons gemak. Wat is dat toch heerlijk dat alles mag en niets moet... We hebben tijd aan ons zelf. Het miezert soms wat en het is bewolkt. Na het ontbijt gaat Marende douchen en aankleden waarna we maar even koffie drinken. Het zal rond elf uur/ half twaalf zijn wanneer we maar even wat boodschappen gaan doen. Het is inmiddels droog geworden. We wilden in eerste instantie maar naar Schagen rijden maar het leek ons leuker om dan toch nog maar eens naar de kust te rijden en de Noordzee te zien. We rijden richting Schoorl en vandaar uit naar Bergen en Bergen aan Zee. De Noordzee duikt op. Het waait nog steeds ( windkracht 4 ) en waar we voor gingen ( een lekkere viswinkel ) zien we niet. Opvallend dat er hier zo weinig viswinkels zijn. Dat wisten we nog wel van vorig jaar. We gaan dan eerst maar wat eten en doen dit bij Strandpaviljoen Zuid. Het is er druk , vooral veel Duitsers. We eten en drinken wat en vertrekken weer richt supermarkt. Uiteindelijk komen we in Petten terecht, wat op de route ligt terug naar de camping. Het weer is inmiddels dermate verbeter dat het zonnetje er weer doorkomt zodat we naar de boodschappen direct naar de camping rijden zodat we nog lekker even buiten kunnen genieten. We hebben ons net geïnstalleerd wanneer we een cameraman en verslaggeefster van Hart van Nederland ( SBS6) naar onze caravan komen gelopen , samen met de eigenaar van de camping ( Sven ) . De verslaggeefster vraagt ons of ze een interview mag doen. De reden is dat er code geel is afgegeven in Nederland en hoe wij daar als campinggasten mee omgaan. Het wordt een kort leuk  interview met wat sfeerbeelden.  Ook de nieuwe buren op de camping worden aangesproken, die nog aan het opbouwen zijn. Er worden wat shots gemaakt van de camping eigenaar en vervolgens vertrekt de ploeg weer. Vanavond uitzending tijdens Hart van Nederland bij SBS6 om 22.35uur. We zullen het wel beleven....ben benieuwd.  De wind lijkt  wat te gaan liggen en ik controleer dat even via de drone-app voor piloten van drones. Het geeft een groencodering af voor minstens een uur of twee dus mooi tijd om alsnog even te vliegen met de drone. De hele week nog geen kans gehad. Jammer dat de bollenvelden nog niet in bloei staan anders was het helemaal de kers op de taart geweest. Ik maak wel wat beelden met de drone van de camping. Tegen 18.00 uur gaan we wat eten, gemakkelijk en simpel.

In de avond , afwas en opruimen, gaan we lekker rusten en zitten in de caravan. Even nieuws kijken , wat lezen , mijn verhaaltje schrijven over vandaag en straks natuurlijk naar SBS kijken , Zal natuurlijk een fragmentje zijn van seconden..... grappig blijft het wel.....

Morgen weer de laatste dag..... in de ochtend maar de tent afbreken en opruimen want het kan dat er morgenmiddag nog wat spettertjes gaan vallen.... zondag weer huiswaarts.... Het begin van het kamperen is weer gemaakt voor dit jaar ..... eerst de operatie van Marende en dan, zodra het kan, de volgende trip inplannen...