De voorbereidingen zijn begonnen

8 september 2018 - Someren, Nederland

Inmiddels zijn wij begonnen met de voorbereidingen voor onze reis naar Kaap Verdië.

Nadat de reis is uitgezocht en geboekt kunnen de verdere details worden ingevuld. Dat betekent uiteraard stoelen vast reserveren voor de heen- en terugvlucht , met wat extra beenruimte. Is wel zo prettig als je lang bent. In ons digitale  tijdperk is dat een fluitje van een cent. Dan ook maar gelijk een parkeerplaats regelen bij Schiphol Airport. Wij vliegen heen al vroeg en komen rond middernacht pas weer terug. Dan is het veel gemakkelijker om zelf naar Schiphol te rijden in plaats van wegbrengen en ophalen, wat zowel Tereska en Danitsja graag hadden gedaan.

Vervolgens eens gekeken naar de medische bijkomstigheden. Injecties verplicht maar gelukkig hebben wij al wat vloeistof in onze lichamen zitten. Gele koorts en Hepatitis hebben wij al jaren geleden ontvangen zodat het nu beperkt blijft tot DTP.

Ook dit is gemakkelijk want Thuisvaccinatie.nl komt dat gewoon aan huis doen. Gemak siert de mens, dus aanstaande maandag worden wij beide gevaccineerd zodat ook dat punt kan worden afgestreept. De Internationale Vaccinatie Boekjes dus ook in orde.

Een Internationaal Medisch Paspoort ook aangevraagd en al ontvangen, evenals het benodigde visum voor Kaap Verdië.

Paspoorten en rijbewijzen zijn in orde , dus alle formaliteiten geregeld.

Kortom, het verdere informatie verzamelen kan gaan beginnen......toch een leuke bezigheid.