Wij zijn vertrokken

23 oktober 2018 - Santa Maria, Kaapverdië

In de vroege ochtend vertrokken naar Schiphol. Tegen 3 uur weggereden. De toch blijkbaar normale drukte op de weg betekent dat wij rond 5 uur in Vertrekhal 1 staan , wat eigenlijk allemaal voortreffelijk gaat. Tijd voor koffie en broodje..
Daarna natuurlijk shopping time en MARENDE moet toch nieuwe zonnebril aanschaffen. Staat beeldig dus maar nemen. Dan volgt nog toiletbezoek en op tijd boarden. Om precies vijf voor acht taxieen wij weg van de gate. Vijf minuten later gaat de kist omhoog om vervolgens 6 1/2 uur later te landen , voor een tussenlanding, op Boavista . Nadat nieuwe brandstof is ingenomen en wat nieuwe passagiers zijn ingestapt ,vliegen we door naar onze eindbestemming Sal .
Inmiddels hebben wij de klok 3 uurtjes terug gedraaid zodat het bij ons nog vroeg lijkt. Tegen half vijf plaatselijke tijd zijn wij in ons appartement. Was een beetje rommeltje en duurde erg lang.. Nadat wij de koffers een beetje hebben uitgepakt eerst maar even paar boodschappen doen. Water uit de kraan is niet te gebruiken door ons dus flessen water kopen. Op de terugweg eerst lekker biertje en cola gedronken. Potverdik.......wat is het heet. Zeker 30o dus veel drinken. Wij komen er achter dat wij geen 25 meer zijn en eigenlijk doodmoe zijn en besluiten maar wat te gaan eten en op tijd plat te gaan. MAAR....geen kluisje ontdekt dus technische man gaat nieuwe kluis plaatsen ...deurslot kapot...moet natuurlijk DIRECT worden hersteld en sleutel van het dakterras met zwembad past niet...moet ook gelijk worden opgelost.....PFFFFFF...dus maar weer omhoog gelopen naar het appartement .enfin.....lang verhaal kort....kluis zat er wel heel erg goed weggestopt in het keukenkastje....sleutel terras werkt weer.....maar nog niet heus....tegeb half zes gaan wij eten en lopen naar het strand. Vinden daar een leuk visrestaurant en hebben lekker gegeten..gaan niet meer terug daar maar goed gegeten...geen prijs / kwaliteit. Daarna nog even naar vissers op de pier gekeken en naar Huis....lekker slapen....morgen een heerlijke RUSTDAG.....dat hebben wij verdiend

1. André:
    23 oktober 2018
    Geniet er van; begin is gemaakt.
  2. Tereska:
    Mooie zonnebril hoor :-)
  3. Anne-Marie:
    24 oktober 2018
    Zo zie je maar reizen is heel vermoeiend, maar nu hebben jullie alle tijd om uit rusten. Enjoy! Groet uit zeer zonnig Zuid Afrika (34 gr)
  4. Monique Hussem:
    Oogverblindend je nieuwe zonnebril😎
    Jullie vakantie is begonnen. Beleef mooie avonturen!
  5. Netty:
    24 oktober 2018
    Gaat wel lukken met jullie daar zo te zien! Geniet er maar lekker van!
  6. Stephanie:
    Geniet er lekker van