Boerencamping De Mescherhei in Sint Geertruid ( Zuid-Limburg )

1 oktober 2022 - Sint Geertruid, Nederland

Donderdag 29 september 2022, de eerste dagen van ons 11 daagse verblijf volgend slechts wat korte aantekeningen. We hebben ons voorgenomen om de eerste dagen niet al te veel te gaan doen , dus komen we niet veel verder dan een boodschap doen en rondje fietsen. We vertrekken tegen de klok van 11 uur uit Someren. Het weer is heel mooi en we stoppen nog even onderweg voor een broodje met kopje koffie. Tegen 13.00 uur komen we aan op de camping en worden vriendelijke ontvangen door Léon Duizings, de eigenaar van de camping. We hebben plaats nummer 15 gereserveerd met privé sanitair dus na het invullen van de nodige plichtplegingen gaat Léon ons eerst alles laten zien. Super.... Het privé sanitair zit in een gebouw en ligt een meter of 50 van onze plaats. Het ziet er perfect uit en super schoon.

Een hele mooie en grote plaats maar de ondergrond ( gras ) is behoorlijk vochtig zodat ik niet de met auto ervoor de caravan op zijn plaats kan rijden. Banden slippen door etc. Dus dan maar met de mover op zijn plaats gereden wat prima gelukt is. De kleine tent opzetten en na een uurtje of anderhalf zijn we helemaal klaar en is alles ingericht voor de komende dagen. Inmiddels ook kennis gemaakt met Gabrielle Duizings, de partner van Léon. Ook super gastvrij.

In de middag nog even een paar boodschappen gedaan in de supermarkt in Eijsden ( geweest in de Plus, wat een hele mooie en grote supermarkt is ) Ook is er een Lydl , Kruidvat, etc.

Lekker de rest van de dag buiten genoten van het mooie weer.

Vrijdag 30 september 2022 , We staan op met heerlijke zonnetje, al is de temperatuur nog aan de frisse kant. In de loop van de dag zal het oplopen tot een graad of 16/17o. In de zon en uit de wind is het heerlijk om buiten te vertoeven. Na het ontbijt even boodschappen doen bij de Plus in Eijsden en we rijden nog even door naar de Karwei in Gronsveld ( Zuid-Maastricht ) De poten van de caravan zakken steeds wat weg in de drassige ondergrond. We kopen een viertal kunstoftegels van 40x40, en deze voldoen prima zoals blijkt. In de middag gaan we nog een kort rondje maken op de fiets. We hebben voor Djinta de mand meegenomen achterop mijn fiets. Is wat gemakkelijker om te fietsen in het heuvellandschap.  Vanaf de camping rijden we naar Sint Geertruid om via Mariadorp en Mesch weer terug te rijden naar de camping. In Mesch ( Gemeente Eijsden ) drinken we koffie in de Hoeve De Laethof. Een 300 jaar oude typisch Limburgse carré-hoeve op de grens met België. Een rondje van een kilometer of 12 . Op sommige stukken gaat het best stevig omhoog en ook weer naar beneden. Dus, voorzichtigheid geboden. De rest van de middag zitten we heerlijk buiten tot een uur of 18.30 uur. Daarna eten en dagelijkse afwas. De tent maar even goed en extra beveiligen met stormbanden omdat er veel regen wordt aangeven vannacht. Dit blijkt inderdaad geen overbodige luxe te zijn.

Zaterdag , 01 oktober 2022, veel regen gevallen vannacht en bij het opstaan is het dan ook een grijze wereld. We weten dat de komende 2 dagen erg wisselvallig zullen zijn en vanaf maandag wordt het weer een stuk beter. We gaan eerst maar even boodschappen doen, ons dagelijkse bezigheid. Voor Marende lasagne voor vanavond en voor mij broodje gezond en brie. Het weer trekt helemaal open zodat we in de middag heerlijk in het zonnetje hebben kunnen zitten, beetje relaxen en wat lezen. Wel nog even het windscherm opgezet, wat prima staat en erg goed past qua kleur bij tent en caravan. Even wat wisselend binnen en buiten gezeten i.v.m. zon wel of niet aanwezig. We gaan rond half zeven eten en in de avond verhaaltje schrijven. morgen weer meer....