Minicamping de Broodkist in Koudekerke , zondag 15 mei 2022

16 mei 2022 - Koudekerke, Nederland

Zondag 15 mei 2022

Het is prachtig weer en we zijn rond de klok van 10.00 uur gereed om te vertrekken. Op naar Zeeland. We rijden via Antwerpen en het is de gewone drukte op de weg. Bij de ring Anwerpen wat meer verkeer maar geen oponthoud. Ter hoogte van Goes nog even gestopt voor een kopje koffie en een broodje en rond 13.00 uur komen we aan op Camping de Broodkist. Prima ontvangst en we krijgen een mooie plaats toegewezen deze keer ook weer met privé sanitair. Ziet er allemaal weer keurig uit en het is een leuke kleine boeren camping. De bezetting is niet druk en morgen gaan er nog zeker 5 vertrekken. Het is een camping die goed ingericht is voor kinderen, gelet op het vele speelgoed/ speeltoestellen, trapauto's , dierenparkje etc. Nu geen jeugd en dus heerlijk rustig. Caravan geplaatst en voortentje opgezet. Het is een uur of drie wanneer we helemaal klaar zijn en de rust kan beginnen. Lekker in het zonnetje en we hebben tot in de avond heerlijk buiten kunnen zitten.

Maandag 16 mei 2022

Het was niet koud vannacht in de caravan en redelijk geslapen. Met tussenposen van wakker zijn rond zeven uur opgestaan voor douche en toilet etc. Ik heb gisteren broodjes besteld, via de camping app, en die staan keurig rond 8 uur klaar. We kunnen nog in het zonnetje en buiten ontbijten. Tegen 10 uur komt er een flinke regenbui over dus wachten we maar even met boodschappen doen. Het klaart weer snel op zodat we ons eerste bezoek aan de Jumbo Koudekerke kunnen brengen. Een flinke winkel en we hebben al snel gevonden wat we nodig hebben. Half uurtje later zijn we weer terug op de camping voor koffie met zeeuwse koek. Mjammie... Na lekker te hebben gelambald besluiten we om toch maar onze eerste fietstocht te gaan maken. Natuurlijk moeten we de Noordzee gaan zien. We rijden vanuit Koudekerke naar Dishoek en door de duinen naar Vlissingen. Daar langs de boulevard naar de Koopmanshaven in het centrum bij beeld van de Ruiter. We zien en ruiken de zee. We drinken hier een kopje koffie en Marende neemt een pannenkoek en ik een bordje vissoep. Het is ook voor de eerste keer dat Djinta meegaat in de fietskar. Rianter vervoer kun je je niet bedenken. Natuurlijk nog wat onwennig waar wat gepiep en geblaf bij komt kijken. We rijden Vlissingen weer uit in de richting van Oost-Souburg waar we de grote superjachten nog zien liggen. Voorzover bekend zijn dit de Russische boten die door Nederland aan de ketting zijn gelegd. Het lijken wel cruiseschepen , zo groot en luxe. Vandaar binnendoor terug naar de camping in Koudekerke. Mooie wegen en fietspaden en totaal een tochtje van een kilometer of 23.  Op de camping nog wat gelezen en lekker in het zonnetje gezeten. Tegen 18.30 uur gaat de BBQ aan voor een lekker sateetje met stokbrood en salade.  Lekker gegeten ... Na de thee, die we nog steeds buiten hebben kunnen drinken, gaan we binnen zitten. Uit de zon en met de wind is het niet zo behaaglijk meer. Alles in gereedheid brengen voor de nacht...  Voortent aan de voorzijde weer doeken inritsen , stoelen en tafel binnen zetten en reisblog schrijven.  Marende vanavond om 21.00 uur meditatie en ik ga nog even naar vandaag inside kijken. Morgen beloofd weer een mooie dag te worden en ga dan mijn eerste drone beelden proberen te maken. Later meer....