Boerencamping De Mescherhei in Sint Geertruid , Zuid-Limburg , 3 en 4 oktober 2022

4 oktober 2022 - Sint Geertruid, Nederland

Maandag 3 oktober 2022 ,  update over Hilke : Hetzelfde als gisteren met dien verstande dat , aangezien Tereska een medische achtergrond heeft, Hilke mee naar huis mag. Tereska kan thuis dezelfde zorg geven als in het ziekenhuis. We proberen in de middag nog te beeldbellen maar mislukt aangezien Hilke dan vast slaapt. Morgen dan maar weer. Als we maar weten hoe het gaat.

Na het ontbijt vertrekken we voor de dagelijkse boodschap. We besluiten om naar Valkenburg te rijden en zullen ongetwijfeld onderweg wel ergens een supermarkt tegenkomen.

We kunnen parkeren in het centrum van Valkenburg en staan in de ondergrondse parkeergarage ( pal onder de Albert Heijn ( kopen wij straks ook onze dagelijkse boodschappen. )

We wandelen wat door het centrum en fotograferen er op los. Dan maar even stoppen voor een kopje koffie. Alle terrassen zijn redelijk gevuld tot vol. Het is een gezellige drukte met het mooie weer. De zon zet het terras in een zomerperspectief. De jassen kunnen uit vanwege de warmte. Na het centrum verder te hebben bekeken maken we een tweede pitstop bij Brownies & Downies, voor een heerlijke lunch. We doen onze boodschappen bij AH en rijden terug , uiteraard over de Cauberg, naar Sint Geertruid.   De rest van de middag genieten we van de zon en zitten heerlijk bij de caravan. Morgen weer meer.

Dinsdag , 4 oktober 2022, Het belooft weer een heerlijke dag te worden. Het is strak blauw en de temperatuur zal vandaag oplopen tot de 20o . update over Hilke; ongeveer hetzelfde als gisteren. Ze heeft wel een goede nacht achter de rug met veel slaap. Regelmatig moet ze worden geholpen voor toiletgang. Heeft wel wat gegeten in de loop van de dag maar kakt ook regelmatig weer helemaal in. Vooral misselijkheid is natuurlijk erg vervelend. Eind middag kunnen we even beeldbellen al kan ze niet uitgebreid spreken. Geen energie...maar we hebben ze in ieder geval even gesproken, Ook Tereska en Renske spreken en zien  we nog even. Voor vandaag staat er , na de dagelijkse boodschap, een stevige fietstocht op het programma van 32 km,. En dan wel rekening houden met stevige heuveltjes. Vanaf de camping rijden we naar Eijsden om vandaar uit via Gronsveld naar Maastricht te rijden. We maken een pitstop in het centrum van Maastricht en vinden een leuke plaats op een terras. We lunchen hier. Het is er druk, zoals ook weer op alle terrassen die we tegenkomen. Hoezo gaat het slecht in Nederland ???  Na de lunch rijden we door langs de Maas terug naar Eijsden. Bij Eijsden nemen we het pontje om vervolgens via het centrum van Eijsden terug te rijden naar de camping. De laatste 2 kilometer zijn een ware inspanning voor de spieren. Rond een uur of vier terug op de camping en maar snel nog een paar uurtjes zon meegenomen. Wat een prachtige dag. We eindigen de dag met een bbq, wat een mooie afsluiting van de dag is.

S 'avonds nog wat aan het verhaaltje schrijven , enkele whatsapp berichten schrijven en beetje TV kijken.... morgen weer een dag.....