Camping Strand49 in Sint Maartensvlotbrug , Noord-Holland 15 april 2023

16 april 2023 - Sint Maartensvlotbrug, Nederland

Het is weer caravantijd gelukkig. Nog net voor de operatie  van Marende kunnen we nog een dag of 8 weg.

Het belooft een mooie week te gaan worden voorwat betreft het weer dus maar een camping uitgezocht in Noord-Holland. Het is de bedoeling om dan ook nog een bezoek te gaan brengen aan de Zaanse Schans, en natuurlijk nog de zee zien.

We vetrekken thuis rond half elf en het is mooi weer. Het is druk op de weg met toch ook nog wel het nodige vrachtverkeer, ondanks dat het zaterdag is. De reis gaat eigenlijk toch wel voortvarend  zodat we rond een uur of 1 al een groot gedeelte hebben afgelegd. We nemen dan maar even een koffiepauze bij een wegrestaurant en hebben dan nog maar een kilometer of 25 te gaan. Rond twee uur zijn we nog 4 kilometer verwijderd van camping Strand49.  We rijden echter aan de verkeerde kant van het Noord-Hollandse kanaal. Over dit kanaal liggen diverse zogenaamde drijvende bruggen, welke bruggen met auto en caravan absoluut niet toegankelijk zijn. Hierover wel wat gelezen maar nu nog ontdekken waar de eerste vaste brug ligt om het kanaal te kruisen. Nadat we de plaatsen Schoorl, Tuitjenhorn, Warmenhuizen en Burgerbrug een aantal keren hebben gezien vinden we uiteindelijk de vaste brug en rijden binnen 10 minuten naar de camping. We kunnen gewoon doorrijden want hebben, per mail, al onze plaats doorgekregen. Plaats C23 , een mooie ruime plaats. Het is inmiddels ruim 3 uur. Caravan maar geplaatst en eerst maar wat boodschappen gedaan zodat we vanavond wat te eten hebben.

Bij terugkomst de caravan tent geplaatst en verder ingericht. Tegen een uur of vijf/half zes kunnen we van onze rust gaan genieten. We doen niet al teveel meer . Eten, koffie wat lezen en tegen een uur of half 11 gaan we naar bed. Morgen weer een dag..

1. Tereska:
    16 april 2023
    Op naar een heerlijke vakantie!
  2. Marende en Jan:
    Zeker......fijn hoor
  3. Danitsja:
    16 april 2023
    Campinglife....relaxxxxxen 🥰 geniet ervan saampjes xx
  4. Marende en Jan:
    Doen we...