Naar Camping de Tulpenweide in Breezand ( Noord Holland ) 24 april tot 01 mei 2022

25 april 2022 - Someren, Nederland

Zondag, 24 april 2022

Het is gelukkig weer zover. We hebben de caravan opgehaald uit de stalling. De eerste keer na een periode van enkele maanden. Erg nieuwsgierig hoe de caravan er uit zal zien. Nou, uitstekende stalling hoor. Geen stofje op de caravan en ook rook de caravan als nieuw. Fris en fruitig. Hopelijk gaan we weer een heerlijk caravan seizoen tegemoet, waarbij wij  verschillende campings kunnen gaan bezoeken. We beginnen in het Noorden van ons land en wel in Breezand, vlakbij Den Helder.  Op camping de Tulpenweide hebben wij gereserveerd vanaf zondag 24 april tot zondag 1 mei 2022. Deze keer weer gekozen voor een kleine minicamping maar wel voor ons uiterst luxe. We hebben deze keer privé sanitair erbij geboekt. Erg benieuwd hoe dit zal zijn. Morgen gaan we de caravan pakken en gereed maken om dan zondag rond 10.00 uur te kunnen vertrekken voor een ritje van 230 kilometer.

En inderdaad rond de klok van 10.00 uur zijn wij gereden vanuit Someren naar Breezand, een rit van plm. 240 kilometer en zullen er dan ook een uurtje of drie over rijden. Het is toch wel redelijk druk op de weg, in ieder geval drukker dan ik had verwacht op zondag.

Rond de klok van 13.00 uur rijden wij het camping terrein op. Het is een camping met ongeveer 25 plaatsen, caravans en campers, een aantal chalets en een blokhut. Voor een zestal plaatsen staan er cabines met privé sanitair. ( bestaande uit douche, toilet en wastafel.) ziet er prima uit en is natuurlijk super luxe. Ook stroom en watertappunt zijn aanwezig.

Er is niemand van de camping aanwezig maar via de intercom hebben wij contact met de eigenaar Ferdy die ons een plaats aanwees. Wij konden kiezen uit een aantal plaatsen. Hebben een mooie plaats waarbij wij rekening hebben gehouden met de windrichting. Het was een windkracht 5/6 .  De nieuwe ten opgezet met deze windkracht is werkelijk een geweldige uitdaging.  Maar uiteindelijk toch gelukt met zijjn tweeën . Staat niet precies goed maar wel acceptabel. . Nog even in het zonnetje kunnen zitten , uit de wind in de zon is prima zitten.

Nog een ritje gemaakt in de omgeving om de bollenvelden rondom de camping te aanschouwen. Wat een geweldige aanblik , al die bollenvelden. De laatste 30 kilometer naar de camping toe al veel bollenvelden gezien. Bij veel velden zijn ze al aan het koppen maar gelukkig is er nog heel veel te zien.  Ik hoop dat de wind gaat liggen de komende dagen zodat ik nog wat drone-beelden kan schieten deze week.  Met deze wind is het niet mogelijk om te vliegen.

Maandag 25 april 2022

Vannacht heeft het wat geregend en de wind is nog steeds niet veel minder. We staan in alle rust op en hoeven nu eens niet te kijken of er al mensen gebruik maken van het sanitair. Privé  sanitair is geweldig. Na douche en opmaak hebben we lekker ontbeten om daarna nog even wat boodschappen te doen in Anna Paulowma. Klein dorpje maar wel drie supermarkten, waaronder een Jumbo.

De de lunch en kopje koffie zijn wij naar Enkhuizen gereden. Ongeveer een ritje van een kilometer of 55 . Doe je toch een uurtje op want het is best druk onderweg. We wandelen een stukje en eten nog wat kibbeling. We willen gaan kijken naar het ZuiderZee Museum. Toen wij  uiteindelijk op de parkeerplaats stonden en binnen waren hoorden wij dat het vanaf dat punt met de boot ongeveer 20 minuten varen is... dan nog een uurtje of 2 in het museum en dan nog terug.... Zeker een tijdinvulling van een uurtje of drie.  Echt teveel om Djinta zo lang alleen in de auto te laten. Dus hebben wij dat niet gedaan. We kijken nog of we bij tot bij de hoofdingang kunnen rijden. Maar het is onmogelijk om dichtbij te parkeren. Zeker een loopje van 20/ 30 minuten. Voor mij veel te ver om te lopen en dan nog eens een uurtje of 2 in het museum te lopen.. Kortom geen optie om dit te doen. Dan maar even terug richting Breezand om nog af te slaan bij Julianadorp.  Hier een parkeerplaats gevonden en de duin opgelopen naar een uitkijktoren. Je kunt vanaf daar de Noordzee zien maar om naar het strand te komen moet je nog een wandeling maken dwars door de duinen. Er waait nog steeds een harde wind en het is bewolkt en koud. Winterjassen aan en mutsen op.  Van de week zal het zonnetje nog gaan schijnen en de wind wordt minder en dan is het prima om te fietsen. Er slingert een mooi fietspad aan de voet van het duingebied en dit fietspad loopt tot Den Helder. Dat gaan wij van de week nog doen en is hartstikke leuk. Vanavond weer even de Cadac du Chef gebruikt om lekker sateetje te grillen. Marende verzorgt de rijst/nassi en ik de sateetjes. De grill in de voortent gezet omdat de gasvlam steeds uitging vanweg de wind. Gaat prima zo en hebben heerlijk gegeten. Voor de afwas toch maar even naar de sanitairruimte gegaan omdat dat toch wel gemakkelijker is met wat meer afwas.. Lekker thee gedronken en verhaal geschreven. Vanavond ook nog kijkenof ik filmpje kan afmaken over de camping..  Tot zover en morge weer meer........

1. Tereska:
    25 april 2022
    Dat is een heel fijn begin van de vakantie. Lekker genieten......
  2. Marende en Jan:
    Zeker