Camping de Tulpenweide in Breezand

27 april 2022 - Breezand, Nederland

dinsdag 26 april 2022

Vannacht is de wind niet veel gaan liggen zodat er nog steeds sprake is van een windkracht 5/6 . Het zonnetje schijnt wel maar het voelt koud aan met de wind uit het noorden.  Kacheltje aan zodat het in de caravan bijzonder aangenaam is, Eerst maar eens rustig genieten van een ontbijtje . Na de koffie gaan we eerst maar even wat boodschappen doen voor de rest van de dag. Djinta blijft even in de caravan . Ook in Breezand zit een hele mooie supermarkt en slechts een minuutje of 5 vanaf de camping. Na terugkomst op de camping hebben we eerst lekker nog koffie gedronken om vervolgens te vertrekken naar Harlingen. We gaan over de afsluitdijk zodat wij die ook eens kunnen zien. Nou dat stelt dus helemaal niets voor. Wel indrukwekkend zijn de grote windmolen parken op het Ijsselmeer. Zeker 100 windmolens bij elkaar gegroepeerd  vangen hier de wind en zetten dit om in groene stroom  Volop werkzaamheden bij de toegangen tot de afsluitdijk en de nodige drukte op de weg komen we een drie kwartier later aan in Harlingen. Het vertrekpunt voor de boot naar Vlieland en Terschelling. Een leuk stadje met een leuk en oud centrum. We wandelen wat rond en drinken kopje koffie op terrasje. In de zon en uit de wind kunnen al vrij snel de jassen uit. Het is heerlijk weer. Teruggewandeld naar de auto en we vertrekken om naar Makkum te gaan. Bekend van het Makkums aardewerk alhoewel daar helemaal niets meer van te zien is. Het enige museum is dicht en niet meer toegankelijk voor publiek. Het is wel een mooi en historisch centrum met heel veel oude huisjes, grachtjes en watersport. Makkum ligt aan het Ijsselmeer zodat het wel logisch is dat watersport hier erg in trek is.  De omgeving is erg toeristisch getuige de vele campings en bungalow parken. Nu nog niet zo druk maar in de zomer krioelt het hier van het publiek.  Vanaf hier rijden wij  weer terug naar de camping waar wij ook nog even buiten kunnen zitten om de krant te lezen en een drankje te doen.  Lekker gemakkelijk gegeten met wat hapjes uit de airfryer , stokbroodje en tapas hapjes. In de avond zitten we in onze heerlijke warme caravan wat te hobbyen... Marende bezig met tablet / boek ( lezen en spelletjes ) en ik wat fröbelen met filmpjes editten. Veel oefenen.... morgen weer meer....