Minicamping de Broodkist in Koudekerke

21 mei 2022 - Middelburg, Nederland

donderdag 19 mei 2022

De ochtend begint enigszins met bewolking. Temperatuur is goed maar we missen het zonnetje natuurlijk. De verwachting is dat er straks nog een buitje gaat vallen en vanmiddag zal het weer zonnig worden. Deze voorspellingen komen inderdaad uit. We besluiten maar even te wachten met boodschappen doen tot na de regenbui. Eerst maar eens lekker ontbijten, wat wij gewoon buiten kunnen doen. Vanaf een uur of 11 begint het wat te miezeren wat langzaam overgaat in regen. Rond de klok van 13.00 uur is de regen wel voorbij en gaan we eerst maar even wat boodschappen doen. Gekeken in Vlissingen om vis te kopen voor de grill maar, helaas, visboer gesloten. Dan maar naar de supermarkt om wat gemakkelijks te halen.

In de middag gaan we toch maar met de auto wat ondernemen en laten de fietsen staan vandaag.  We rijden via Vrouwenpolder naar Westerschouwen wij passeren Neeltje Jans. Indrukwekkend, dat wel , maar het weer is wat betrokken daar en niet uitnodigend om parkeerplaats te zoeken. Daarbij komt dat een bezoek gereserveerd dient te worden, 25 euro per persoon, en er worden geen honden toegelaten. Doorgereden naar Burgh-Haamstede.  Best wel toeristisch al is het er niet zo heel erg druk. We drinken er een kopje koffie en eten een ijsje en gaan vervolgens nog even bij de vuurtoren kijken.  We gaan weer op de terugweg naar de camping. Nog even tanken onderweg, en met deze prijzen van de brandstof kost dit al weer bijna 100 euro.... We komen tegen 16.30 uur aan op de camping en kunnen nog lekker even in het zonnetje zitten alvorens de BBQ weer ontstoken wordt. Broodje hamburger vandaag dus de inspanningen val;len weer erg mee. Na de afwas nog even buiten thee gedronken met een zeeuwse bolus. ( vreselijk zoet en was nep... volgende keer beter ....)  Half negen tent weer in orde brengen ( voorkant weer inritsen ) en we gaan de  verdere avond in de caravan doorbrengen met lezen en wat TV kijken.... Blog schrijven en foto's vast overbrengen naar ipad. Morgen weer meer.

Vrijdag 20 mei 2022

De dag begon met een flauw zonnetje en verder veel bewolking. Zoals voorspeld zal het vandaag voor een groot gedeelte van de dag gaan regenen. Geen dag om verder iets te ondernemen dan even snel wat boodschappen te doen voor de regen komt.

In Vlissingen naar de super geweest en lekker koffie gedronken op de camping met het gehaalde lekkers van de bakker.

Vroeg in de middag gaat het regenen, eerst zachtjes met afwisselingen naar stevige buien. De voorspelde harde wind blijft hier gelukkig uit en gaat naar Zuid Limburg.  Weer Zuid-Limburg moet je zeggen. Zorgt voor veel schade daar jammer genoeg.

Hier blijft het regenen tot einde van de middag, dus is het vandaag een " caravan-dagje " geworden. Wat gelezen, met filmpjes bezig geweest, kortom, ons best wel vermaakt hoor. Voor het avondeten maar wat hapjes uit de airfryer en lekker kaasjes en pate met stokbrood. Lekker gegeten en na afwas en afdroog aan de koffie.

Het is wel droog geworden gelukkig maar blijven toch maar in de caravan vandaag. Tegen 23.00 uur gaat het licht uit hier. Morgen weer een dag.... dan al weer zaterdag.....wat gaat het snel.....