Minicamping de Broodkist, Koudekerke

23 mei 2022 - Middelburg, Nederland

Zaterdag , 21 mei 2022

Vandaag gaat het weer opknappen. Het is half bewolkt met een zonnetje gelukkig. Het gaat vandaag een graad of 16/17 worden dus kiezen wij ervoor om maar een tripje te maken met de auto. Morgen wordt het een graad of 21/22 dus beter morgen weer op de fietsen.

Na het ontbijt even een beetje opruimen en gaan we naar Zierikzee. Zijn we al lang niet meer geweest, dus zeker de moeite waard om weer eens te kijken. We rijden dan ook weer eens over de Zeelandbrug. Dus alle camera's weer mee voor de nodige opnamen. Later meer..

Het was toch wel een dikke drie kwartier rijden voordat we in Zierikzee aankomen. ... maar dan nog een parkeerplaats zien te vinden. Het hele centrum van Zierikzee is uitsluitend voor parkeren van vergunninghouders dus wij zullen toch naar de parkeerterreinen langs de buitenrand moeten. De een na de ander blijkt vol te zijn maar uiteindelijk hebben we prijs en vinden een plaatsje. Het is een stukje lopen maarja, kalm aan dan breekt het lijntje niet. We wandelen en fotograferen her en der ( wat straks weer terug komt in de film.) Na een uurtje/anderhalf uurtje wandelen hebben we het centrum wel gehad en zoeken een plaatsje voor koffie en lunch. Heerlijke plaats aan de buitenhaven, in het zonnetje en we drinken koffie en eten mosselen met frietjes.... Lekker gegeten al waren het wel kleine mosseltjes.  Op de weg terug naar de auto voor Marende nog een lekkere warme wafel.  Op de terugweg nemen we ook nog even van de gelegenheid gebruik om de Zeelandbrug nog even te fotograferen. Aangekomen in Koudekerke nog even naar de supermarkt in het centrum. Hier zien we toevallig ook nog het ringrijden. Een  folkloristische traditie waarbij de rigstekers rijden op een zeeuws paard. De deelnemers zijn vaak boeren uit de plaats. De uiteindelijke winnaar is diegene die de meeste ringen heeft gestoken op zijn/haar lans gedurende de wedstrijden. Deze sport komt ook nog voor in Duitsland en Denemarken en dus in delen van Nederland. Leuk om te zien hoe fanatiek deze sport wordt beoefend. Dan terug naar de camping en nog lekker buiten zitten in  het zonnetje met drankje en de krant.  ( vandaag weer eens gekocht wat een dure hobby is. Bijna 4 euro voor een Telegraaf terwijl ik thuis een jaarabonnement heb van 18,50 euro per maand voor de dagelijkse Telegraaf..

We eten verder nog wat kleine hapjes en kopje soep want we hebben vanmiddag uitgebreid gegeten. Als verrassing komt er nog een ijskarretje op de camping dus nemen we nog een lekker ijsje als toetje.

We kunnen nog tot zeker half negen buiten zitten en zitten de rest van de avond in de caravan. Morgen weer een dag met waarschijnlijk weer een fietstocht want het weer zal morgen weer goed zijn. ( een graad of 20/22 met zon )

morgen meer.

Zondag , 22 mei 2022

Het is vandaag een stralende zonnige dag en daar gaan we dan ook van genieten.  Na het ontbijt , lekker buiten kunnen zitten, ga ik nog even een boodschapje doen. ( toch wat drinken enz.halen ) Rond het middaguur vertrekken we voor ons fietstochtje. Voor vandaag een route uitgestippeld van een kilometer of 35. Vanuit de camping rijden we richting Vlissingen naar Oost-Souburg en Ritthem om vandaar uit met een grote boog naar Arnemuiden te rijden. " waar de klok van Arnemuiden...."  we hebben de kerkklok gevonden waar dit lied op is gebaseerd. Het is hier in hoofdzaak een Christelijke gemeenschap en aangezien het vandaag zondag is gebeurd hier helemaal niets.. Mensen blijven binnen of gaan naar de kerk. Zodoende fietsen we maar door om via Middelburg weer terug te keren op de camping.  Het is dan een uurtje of 3 en we gaan , deze keer met de auto, naar Zoutelande. Hier is het echt toeristisch druk en alle terrassen zitten hier tjokkie vol. We gaan maar even lekker plaatsje zoeken en vinden het toch eigenlijk vrij snel. We drinken wat en eten een lekker broodje. Daarna moet Marende natuurlijk nog even de zee voelen en loopt vervolgens een stukje strand om daar te komen. Ik blijf boven op de duinen zitten met Djinta. Het is heerlijk warm in het zonnetje. Voordat we terug lopen naar de auto nog maar even een ijsje genomen. Tegen half zes weer terug op de camping. Vanavond gemakkelijk eten, dus maar even frites met snackje gehaald. ( valt wat tegen.... maarja...)  Kunnen nog tot laat buiten zitten op deze heerlijke avond.

Morgen is de verwachting wat regen dus jammer dat dat op onze laatste dag hier zo zou zijn. Morgen meer...

1. Tereska:
    23 mei 2022
    En dan zit de vakantie er weer bijna op. Op naar de volgende ;-)