Parkcamping De Graafschap , Hummelo , de Achterhoek, 5 juli 2022

5 juli 2022 - Doetinchem, Nederland

Onze tweede dag op de camping kan beginnen. Het is al vroeg dat ik weer wakker ben ( 06.15 uur ) en ga lekker douchen en aankleden. Het is al dermate lekker weer dat ik buiten kan gaan zitten. Zonnetje schijnt en het zou vandaag rond de 23o worden. Djinta wil ook al vroeg naar buiten en zorgt ervoor dat ook Marende op tijd wakker is en wakker blijft. Rond half negen kunnen we aan de koffie en we wachten nog even met ontbijten. Ik heb broodje en croissantje besteld en die kunnen om 09.00 uur worden opgehaald bij de receptie. Tegen die tijd ontbijten we heerlijk buiten in het zonnetje. Dit is dus echt vakantiegevoel. Na het ontbijt gaan we vertrekken naar de markt in Doetinchem, een plaats op een kilometer of 6 van Hummelo. Een grote stad met ongeveer 60.000 inwoners. Hier is twee keer per week een markt , die, naar blijkt, erg groot is. Van vlees tot vis en groente, bloemen en planten en stoffen, kleding, tassen etc. Wij kopen nog wat noten , en Marende nog een diva zonnehoed. Op de terugweg richting parkeergarage drinken we nog een kopje koffie en nemen nog een broodje mee voor op de camping. In Doetinchem ook nog een kort bezoekje aan de Jumbo zodat we ook voor vanavond de inwendige mens tevreden kunnen stellen. Lekker  saté met bami voor BBQ.  Na de lunch gaan we voor een fietstochtje van bijna 30 km. over Hummelo, Laag-Keppel, Wehl , Doetinchem en weer terug naar de camping. Het was heerlijk fietsweer en met Djinta ging het prima. Zolang ik maar een beetje achter blijf rijden hoor je ze niet. Het  was een een mooie route met heel veel mooie natuur, bossen en prachtige huizen. Er is hier ook nog veel ruimte gelukkig. Terug op de camping nemen wij lekker even onze rust en lezen wat. Ook nog even met de drone gevlogen. Het blijft toch leuk speelgoed... Resultaat straks te zien in de film. Rond half zeven gaan we BBQ ontsteken en gaan lekker eten. Weer een dag voorbij gevlogen.  Vanmiddag van Renske gehoord dat zij haar P heeft gehaald... Trots hoor en knappe prestatie. Inmiddels 21.15 uur vrijwel windstil . Marende heeft net Djinta nog uitgelaten, moet met de fiets want is helemaal aan de voorkant van de camping. Zijn wel in de caravan gaan zitten omdat het in de avond toch afkoelt. Morgen weer een dag