Boeren Mini camping de Leemskuilen in Vessem , 11 juli 2021

11 juli 2021 - Vessem, Nederland

De ochtend bezigheden beginnen weer op een vroeg tijdstip. Kwart voor zes ga ik eruit want dan zijn het toiletgebouw en douches weer lekker schoon. Het was weer een beetje heiig weer maar de temperatuur is al prima.

overzicht camping 2          mini eendjes die horen bij mini-campingeendenpoel op de camping

De verwachtingen waren wisselvallig zomerweer maar gelukkig hebben we vandaag geen drup regen gehad en volop zon. Geen boodschappen vandaag want we hebben nog een paar broodjes en beleg etc. is er ook allemaal nog. Geen broodjes voor onze fietstocht maar dat lost zich vanzelf op. Rond half twaalf, na de koffie, de fietsen gepakt en opweg.  Een ronde langs Vessem , Eersel, en Steensel.  De Kempen is een prachtig fietsgebied.  Vessem is ook een oud dorp met een al even oude molen uit 1893

Molen " Jacobus " uit 1893 in Vessem           Overal vindt je dit soort molens terug en de Kempen, een echt molenaars gebied. De aangrenzende Peel heeft ook veel van deze oude molens.

De eerste grote plaats die wij tegenkomen is Eersel, welk centrum erg gezellig uitziet met vele terrasjes, die eigenlijk allemaal volzitten. Het is ook echt terrassen weer , vooral voor fietsers en motorrijders. Gelukkig vinden we al snel een tafeltje en hebben hier lekker koffie gedronken en een panini gegeten..

Terrasbezoek in Eersel

Was lekker en na een drie kwartiertjes weer verder gefietst. Onze ronde van bijna 30 kilometer moest toch worden afgewerkt.

fietstocht 11 juli 2021  Vessem, Eersel en Steensel  Het weer blijft prachtig en we hebben lekker relaxed kunnen lezen en tour de france kijken op de telefoon.

Op de  camping inmiddels weer wat mensen vetrokken maar er komen ook steeds weer nieuwe mensen aan. Gemiddeld dus wel een volle camping. Gelukkig maar klein...

overzicht camping

insecten kast

Eten vandaag ook gemakkelijk.....er is een snackbar vlakbij de camping ( op 5 minuutjes met de auto ) dus maar even wat besteld en binnen kwartiertje opgehaald. Wat een gemak, al is de BBQ van de afgelopen dagen wel stukken lekkerder.

In de avond nog even verder met zoektocht voor camping in Limburg voor volgende week.  Morgen de selectie nog maar eens doorlopen en gaan bellen.

Weer een dag voorbij...... WAT VLIEGT DE TIJD......

Morgen weer verder................................

1. Tereska:
    12 juli 2021
    Klinkt weer als een fijne vakantie dag. Op naar een nieuwe dag vandaag 😊