Boeren Minicamping de Leemskuilen in Vessem , 10 juli 2021

10 juli 2021 - Vessem, Nederland

Wakker geworden van de haan op de camping en nog wat liggen luisteren naar de geluiden die je zo in de vroege ochtend hoort. Het is dan om en nabij half 6.  Maar iets later gaan douchen  omdat dan de schoonmaak van het toiletgebouw klaar is. Wel fijn om schoon sanitair te gebruiken. Na deze ochtendrituelen maar lekker even buiten gaan zitten en het nieuws wat gelezen op de tablet. Het is dan al prachtig weer en de temperatuur is goed . Al zo vroeg in korte broek buiten zitten is geen alle daagse bezigheid in ons landje.  Als Marende gaat mediteren zet ik gelijk een kopje koffie en ga daarna boodschappen doen.  Vanavond uiteraard weer de BBQ aan . Is hartstikke gemakkelijk en lekker.  Teruggekomen van de boodschappen gaan we maar eens lekker rustig ontbijten met lekker vers broodje .  Tegen 12 uur gaan we fietsen en tas in gereedheid brengen. Ik heb weer een leuke route uitgestippeld van ongeveer 30 km. Bij terugkomst is het bijna 32 kilometer geworden.

fietstocht 10 juli 2021

Het weer is uitstekend tijdens de hele dag zodat ik in korte broek en polo en Marende in jurk kunnen fietsen.

Vanuit Vessem rijden we naar Middelbeers om uiteindelijk via Netersel en Hogeloon weer terug te keren in Vessem.  Het is ook hier weer erg ruimtelijk. Over het algemeen mooie fietspaden en we zijn zo een twee en half uur onderweg geweest. Uiteraard onderweg even gestopt voor een broodje en wat te drinken.  Ook Djinta moet dan even uit de mand en moet ook drinken. Onderweg is ze erg lief en zit rustig in haar mandje. Teruggekomen op de camping lekker even relaxen en stukje Tour de France kijken.  Verbinding is niet geweldig maar is om te doen. De verwachting is dat er vanavond nog wat regen gaat vallen en het wordt al wat donkerder.  Dan maar eerst eten.  BBQ... sateetje en salade.  De BBQ functioneert prima en het vlees is zo klaar.  Al bij al begint het te regenen terwijl wij met de afwas bezig zijn.  Temperatuur blijft goed en onder de luifel kunnen we nog buiten thee drinken. Daarna naar binnen omdat het toch nu wel wat gaat afkoelen . In de caravan de avond doorbrengen is ook geen straf en kan ik mijn verhaaltje rustug afschrijven.  ook nog verder vanavond met het uitzoeken van onze volgende camping.  Poging om naar Limburg te gaan als het lukt vanaf volgende week donderdag t/m woensdag.  Weer een dag of 6 en dat zijn dan tevens de laatst dagen voorlopig omdat dan de grote vakantieperiode begint en wij dan niet weg zullen gaan. En ook nog paar dagen op de hondjes passen als Tereska en de dames op vakantie zijn.  Het najaar maar weer een weekje proberen....zien het wel. We hebben de caravan uiteraard niet voor niets gekocht. Het zal nog een uurtje ofzo blijven regenen helaas.

parapluie

Morgen weer meer......