Campin de Tulpenweide in Breezand

29 april 2022 - Breezand, Nederland

woensdag 27 april 2022

" Koningsdag " , wij zullen er niet zoveel van meekrijgen. Na een lekker ontbijtje eerst maar even een paar boodschappen gedaan en terug naar de camping voor een kopje koffie. Vroeg in de middag rijden we naar Callantsoog omdat we nu wel eens willen zien hoe dat restaurant WOEST eruit ziet. Van Danitsja steeds de verwarring gehoord van reserveringen die verkeerd waren. Met de navigatie hebben het al vrij snel gevonden en het blijkt een waar strandpaviljoen te zijn. Het is erg druk in Callantsoog, een mooie kustplaats. Het weer is inmiddels helemaal open getrokken zodat het een strak baluwe hemel oplevert. Toch redelijk snel een parkeerplaatsje gevonden op loopafstand van de kust. We moeten  even de duinen over en zien dan al direct Restaurant Woest voor ons opdoemen. Het is er vol en je mag niet zomaar naar binnen. Of beter gezegd een plaatsje vinden op het terras is nog niet zo eenvoudig. We hoeven niet zo lang te wachten voordat we worden binnengelaten en een mooie plaats krijgen midden op het terras. Mooi bankje zodat we heerlijk in het zonnetje kunnen genieten. De jassen kunnen uit en laat de zon het werk maar doen. We drinken een heerlijk biertje en eten nog een bitterballetje. Marende nog even wat foto's maken van het interieur van Woest om aan Danitsja te laten zien.

Ma enige tijd gaan we uiteraard even langs de kustlijn wandelen over het strand en gaan bij de volgende duinovergang weer terug naar de geparkeerde auto. We rijden terug naar de camping en besluiten wel om morgen wel een fietstocht te maken van Julianadorp naar Den Helder vv.  Op de Camping nog even buiten kunnen zitten al trok de lucht vrij snel weer helemaal dicht. Lekker gegeten en s'avonds wat zitten hobbyen met film editten en Marende met lezen. De dagen vliegen voorbij.

Donderdag 28 april 2022

De dag begonnen met een lekker ontbijtje om daarna even naar Breezand te gaan voor een boodschapje. We gaan even bij de bakker en slager langs. Voor vanavond biefstukje voor Marende en 2 kippenpootjes voor mij. Lekker taartje gehaald voor bij de koffie en de mevrouw bij de bakker vertelde dat er gisteren, op Koningsdag, meer dan 5000 oranje tompoezen waren verkocht. ( er stond ook een rij buiten te wachten bij de bakker gisteren ) Dan nog even de supermarkt bezoeken en we kunnen weer naar de camping.

Na koffie en taartje moeten de fietsen op de drager bij de auto. Al lang geleden dus weer een beetje gehannes om dat weer goed te doen. Maar uiteindelijk lukt het maar heb toch mijn linker hand/polis/arm geforceerd / gestoten blijkbaar. Op dat moment nog niet zo voelbaar maar einde van de dag zie je al de grote blauwe plek op mijn linker hand en kan bijna niets meer doen met links en heb er gruwelijk veel last van. Zelfs zo dat ik toch maar even ben gaan liggen met 2 paracetamol inname. Maar goed...... We rijden naar Julianadorp en vinden een ruime parkeerplaats vlakbij het fietspad wat helemaal naar den Helder loopt. Er staat behoorlijk veel wind , en wij hebben die altijd op de kop , dus bij de mij gaat de ondersteuning op 5... heerlijk toch die fietsen. Het eerste stuk gaat door de duinen en daarna vlak langs de kustlijn van de Noordzee. Het is een heel mooi fietspad en mooi om te fietsen hier. Genieten toch... De tocht is totaal ongeveer 25 kilometer. In den Helder komen wij uit bij het vertrek/aankomst punt van de boot naar Texel. Een drukte van jawelste natuurlijk. We kunnen vandaar terug via een route langs Nieuw den Helder en Huisduinen maar besluiten toch om terug ook langs de kust te rijden met uitzicht op zee.  Aangekomen bij de auto staan de fietsen er weer redelijk snel op en rijden terug naar Breezand. Onderweg nog een visje/paling gekocht voor op de camping . We kunnen nog even buiten zitten.  Heerlijk gegeten en s'avonds nog een beetje TV gekeken. Veel last van mijn linker hand/arm.  Redelijk op tijd naar bed.  Morgen weer een dag.