Minicamping Inrana , Chaam , 26 en 27 augustus 2022

27 augustus 2022 - Chaam, Nederland

Op vrijdag 26 augustus 2022 begint onze vakantie weer die een dag of 12 zal gaan duren. We blijven weer een beetje in de buurt als "mantelzorgers" zodat we binnen een uur of maximaal 2 uur terug kunnen zijn in Someren. In de ochtend nog even fysio bezoek en naar moesje voor medicijnen en bed verschonen. Rond een uur of half een vertrekken we vanuit Someren. Het is vrijdag dus druk op de weg. Neemt niet weg dat we rond de klok van 13.45 uur in Chaam de camping oprijden. De minicamping ligt erg rustig en ziet er lieflijk uit. Slechts 12 plaatsen , allemaal met privé sanitair. Deze keer prima hoor en schoon maar had een maatje groter mogen zijn. De caravan staat al weer vrij snel op zijn plaats dankzij de bedreven handelingen van Marende. De caravan en luifel staan beiden op een verharding, wat natuurlijk wel erg fijn is. Halverwege de middag staat en ligt alles op zijn plaats zodat we lekker kunnen gaan genieten van onze rust. Op de camping zijn we welkom geheten door Marja ( en Jack ) eigenaresse van de camping. Zij organiseert van alles om geld op te halen voor gezinnen in Gambia. Ook hebben zij 3 geadopteerde kinderen uit Gambia en gaat zij 2x per jaar voor drie weken naar Gambia om te helpen en zaken op te zetten. Nu is zij bezig met het opzetten van  een naai atelier. Wij hebben ook oude maar goede kleding meegenomen waar ze erg blij mee is. Ook bakt ze , op vrijdag, frietjes met snacks voor de campinggasten die dat willen hebben tegen een vergoeding uiteraard. De opbrengst gaat ook naar Gambia. Makkelijk, dus eten wij frietjes met kroket en frikandel wat keurig bij de caravan wordt geserveerd in porseleinen bakjes en er zit ook nog een bakje salade bij. Na het eten gaan we nog een klein rondje fietsen van een kilometer of 10. Het is nog heerlijk weer om te fietsen. Tegen een uur of 23.30 gaat het licht uit bij plaats 5.

Zaterdag 27 augustus 2022 , afgelopen nacht niet zo bijster goed geslapen en dus weer op tijd opgestaan. Rond de klok van 06.30 uur naar toilet en douche zodat ik rond kwart over zeven helemaal gereed ben. Marende heeft ook slecht geslapen en is dus ook al vroeg aan de slag met haar meditatie. Rond de klok van half negen zitten we aan het ontbijt.  Lekker buiten in het zonnetje. Het is heerlijk weer met een graad of 24 o. Wel zal het vandaag steeds bewolking overdrijven zodat de zon regelmatig wat verdwijnt. Het blijft heerlijk weer maar voor Marende is het , met de wind erbij, wat frisjes. Na het ontbijt maar even naar Chaam gereden om wat boodschappen te doen.  Djinta blijft dan even in de caravan en wij zijn met een half uurtje weer terug, Bij terugkomst komt Marja van de camping langs met zelf gebakken appelflappen. Ook die opbrengst weer voor Gambia.  Dan weer even in het zonnetje en wat lezen en kopje koffie en thee. Voor we gaan fietsen nog maar even een broodje gegeten , In de ochtend ook nog wat drone beelden gemaakt van de camping. We fietsen vandaag een kilometer of 31 , vanaf de camping naar Klooster, Snijders-Chaam door het Ulvenhoutse bos naar Ulvenhout. Vandaar gaan we door de Galderse bossen naar Galder om vervolgens over Notsel, Pennendijk terug te rijden naar Chaam. Een mooie route en veel door de bossen gereden. Het is een heel mooi fietsgebied hier,  Terug op de camping even wat uitgerust en gelezen. Niet te geloven maar we hebben samen ook nog een partijtje jeu de boules gespeeld. Eerste partijtje door mij gewonnen dus zal ik er deze week nogmaals aan moeten geloven natuurlijk . De Cadac gaat aan om lekkere sateetjes te bakken met pindasaus. Nog wat aardappelsalade erbij en een glaasje prosecco. Heerlijk gegeten. Na de afwas nog even buiten gezeten om vervolgens in de caravan een begin te gaan maken met het reisverslag, Vandaag over de afgelopen twee dagen en nu proberen voortaan dagelijks bij te werken.