Parkcamping de Graafschap, Hummelo , 10 juli 2022

10 juli 2022 - Hummelo, Nederland

Wat een "zon"dag moet zijn is in feite een bewolkte dag geworden. Als je de kranten en weerpagina's moet geloven zal dit een overgangsdag  zijn naar warm tot zeer warm zomerweer voor de komende weken. Fijn dat we nog tot vrijdag hier blijven. Vandaag is de temperatuur goed om buiten te verblijven maar de zon hebben we amper gezien. Zelfs zijn er nog wat kleine miezerbuitjes over ge komen. Verder wat gelezen en nog even een boodschapje gedaan. Lekkere lambaldag.... In de middag nog een poging gedaan om een rondje te fietsen maar we reden onszelf vast in Hummelo waar, zoals bleek, een tweedaagse frans dorpsfeest was/is geweest. We konden nergens door en de fietsen met de hondenkar erachter parkeer je niet zomaar even tussen de fietsen. Daarbij kwam dat het al over vieren was en de markt maar tot 18.00 uur duurde. Je moest zelfs entree betalen las ik later op internet.  Dan maar terug naar der camping gereden en verder gegaan waar we gebleven waren....lamballen. Voor de avondmaaltijd maken we gebruik van de friteszaak op de camping. Open iedere dag ( behalve maandag ) van 17.00 uur tot 20.00 uur. De uitbater blijkt een man te zijn van 76 jaar die dit al 10 jaar lang doet. Zijn kleinzoon ( ik schat een knul van rond de 17/18) hielp de komende twee weken achter de bar en Opa staat alleen in de keuken. Hij werkt , op volgorde van binnenkomst, de ene bon na de andere af... Het kan dus wel even duren voor je bestelling gereed is. Gelukkig maar twee personen voor mij zodat ik na een klein halfuurtje weer naar de caravan kan om te eten. Nog tot een uur of 21.00  buiten gezeten waarna naar binnen om mijn verhaaltje van vandaag te schrijven. Morgen gaan we dus weer van de zon genieten hopelijk.... Nog 5 dagen te gaan....wat vliegt de tijd......