Parkcamping de Graafschap, Hummelo , 12 juli 2022

12 juli 2022 - Hummelo, Nederland

De dag begint met een heerlijke strak blauwe hemel bij het open doen van de caravandeur. Het is echt zomer met heerlijke temperaturen. Zal  vandaag oplopen tot een graad of 30o . Na de gebruikelijke ochtend bezigheden gaan we rond 9 uur ontbijten..( de broodjes zijn er dan pas ) We besluiten om vandaag maar niet naar Duitsland of Deventer te rijden gelet op de hoge temperaturen. Djinta kan natuurlijk niet in de auto blijven als wij boodschappen doen. We gaan op de fiets naar Doetinchem en lopen even over de markt. Vorige week heerlijke Japanse mix gekocht dus dat doen we vandaag nog maar eens over. Ook nog een paar riemen voor Marende gekocht ( voor weinig geld ) Daarna weer terug naar de camping nadat we bij de warme bakken nog even een tussenstop hebben gemaakt. Aangekomen daar maar even een broodje eten zodat we toch maar een fietstochtje maken. Is heerlijk om te fietsen met een briesje erbij. Beter dan in de warmte op de camping, al is ook dat heerlijk. We gaan nog maar een keer voor de IJssel tocht. Anders dan in Limburg langs de Maas liggen de fietspaden niet vlak naast de IJssel. Op grote stukken zie je de rivier helemaal niet. We hebben net Achter-Drempt achter ons gelaten en rijden naar Doesburg als wij door een man in een  scootmobiel worden gewezen op een hert in de verte met 2 kalfjes. Het drietal springt door het veld en we kunnen ze goed bekijken. Gaat zo snel en daarna verdwijnen ze weer in de bosschages. Deze man rijdt hier dagelijks en vertelde dat hij gisteren een vossenpaartje had gezien. ook zijn er diverse bevers in dit gebied. Jammer, maar we hebben niets meer gezien. Over Laag-Keppel en Hummelo rijden we terug naar de camping. Bij het bruggetje van Laag-Keppel eten we nog een ijsje. Nog een paar uurtjes lamballen want het te war, voor iets anders. Ik maak nog wel wat drone-opnames boven de camping om die straks in een filmpje te verwerken. Het eten is vanavond ook lekker gemakkelijk.... we hebben gisteren zakken soep gekocht en wat hapjes voor in de airfryer.... Met deze warmte is het genoeg. In de avond nog een gebakje van de warme bakker dus we komen niets tekort. Marende heeft net Djinta nog even uitgelaten. Moet wel even met de fiets want je moet helemaal aan voorkant van de camping zijn, Als Djinta dat moet lopen heeft ze alles al gedaan voor zij er is... Nu nog even de accu's van de fietsen opladen ( moet iedere avond even gebeuren ) en dan is het slot van de dag aangebroken. Nog wat leven en dan naar bed. Morgen gaan we naar Deventer om daar te fietsen. Dus fietsendrager nog monteren en proberen om de caravan van Djinta erin te krijgen zonder al teveel af te moeten breken. Rondom de camping hebben we nu alle fietsroutes wel gehad en komen steeds op dezelfde wegen uit.

Morgen verder.......

1. Danitsja:
    13 juli 2022
    Als jullie toch is een bever zouden zien hé 😍 lekker genieten xx