Parkcamping de Graafschap in Hummelo , 13 juli 2022

13 juli 2022 - Hummelo, Nederland

Het belooft vandaag een prachtige dag te worden want het is strakblauw en nu al warm. Broodjes halen om 9 uur , ontbijten en auto en fietsendrager gereed maken. Met de bank plat kan de kar van Djinta zo in de auto en hoeft dus niet uit elkaar worden gehaald. Scheelt toch altijd weer veel met deze warmte. Uur of tien vertrekken wij naar Deventer om daar een tochtje te fietsen. Parkeerplaats uitgezocht vlakbij het startpunt van onze route van bijna 30 kilometer. Aangekomen in Deventer gelijk naar de gratis parkeerplaats gereden en er is nog voldoende plaats om te parkeren. Na ongeveer twee en half uur , bij onze terugkomst na de fietstocht, staan ze te wachten tot er een auto vertrekt. Aangegeven dat wij eerst de auto in orde moeten maken , fietsen erop etc. , maar dat was geen enkel probleem en rustig staan die te wachten tot wij klaar zijn, zij het met een stationair draaiende motor.(duurt natuurlijk altijd wel een kwartiertje ) Het was een prachtige route langs de IJssel. Wij vetrekken eigenlijk vanuit Steenenkamer , een dorpje tegen Deventer aan de andere kant van de IJssel. Vandaar naar Twello om vervolgens langs het Deventer Stadspark te rijden . Een prachtig aangelegd  recreatiegebied , waar een heel mooi fietspad rondom is gemaakt van ettelijke kilometers lang. Dan rijden we richting Voorst om vervolgens langs de IJssel terug te fietsen naar Deventer, waar wij nar bijna 30 kilometer en ruim twee uur later weer arriveren. Wij rijden weer terug naar de camping en doen op de terugweg nog snel wat boodschappen, Even een broodje voor de lunch en schotel met nasi en gamba's op de cadac. De dag is weer voorbij gevlogen en we hebben nog maar 1 dag te gaan voor we weer richting Someren moeten. We gaan vast maar beginnen met uitzoeken waar onze volgende trip naartoe zal gaan. Eerst Danitsja en Marcel met de kids op vakantie en dan Tereska en Ivar met de kids op vakantie waarbij wij dan op achtereenvolgens Yuna en Nala en Diesel moeten passen en Marende ook nog Forever en Binkie  de nodige zorg zal geven.

Morgen weer meer......